25 jaar Aaaaha! Bureau voor live communicatie

25 jaar Aaaaha! Bureau voor live communicatie

Aaaaha! viert dit jaar haar vijfentwintigjarig jubileum. In de wereld van zakelijke events heeft het bureau een eigen plek veroverd. Geen ‘organisatiebureau’, wel een creatieve motor: acteurs, tekenaars, workshops en dagvoorzitters die bijeenkomsten tot leven brengen. Oprichter Erik Peekel blikt terug op de hoogtepunten.

Hoe het begon

“Mijn liefde voor theater startte vroeg,” vertelt Erik. “Op de middelbare school trad ik op als goochelaar Mr. Peek en organiseerde ik complete kinderfeesten. Tijdens mijn studie ging ik optreden bij bedrijven en maakte ik per opdracht de doelstelling van de bijeenkomst zichtbaar—in de rol van ‘jongste professor van Europa’, mét PowerPoint. Organisatoren vroegen wat ik nog meer kon. Ik verzamelde een clubje acteurs en in de tijd van themafeesten en typetjes vulden we allerlei rollen in. Zo ontstond Aaaaha! the Actor Factory, al snel met een kantoor, leuke collega’s en een hecht team van acteurs, presentatoren, workshopleiders en tekenaars.”

Nieuwe naam

“In 2018 veranderden we onze naam in Aaaaha! Bureau voor live communicatie. De oude naam paste niet meer: we deden inmiddels veel meer dan alleen acteurs inzetten. De naamswijziging hielp ook in coronatijd toen we online talkshows gingen maken voor onze opdrachtgevers. Dat doen we trouwens nog steeds.”

Fun fact: De naam Aaaaha! is geen toeval. “Destijds was de Gouden Gids dé plek om acts te vinden. Dankzij al die a’s stond we bovenaan de lijst! Bovendien verwijst het naar het ‘Aha-erlebnis’: dat magische moment van plotseling inzicht.”

Onvergetelijke momenten

  • Schiphol: 17 jaar wachtrij-entertainment
    In de drukste maanden verzorgde Aaaaha! wachtrij-entertainment om de sfeer goed te houden. Bandjes speelden, acrobaten hingen boven de rijen, goochelaars verbaasden reizigers en acteurs vormden de uitzwaaiservice. Het haalde elk jaar het nieuws—totdat de logistiek zó strak werd dat het niet meer nodig was.
  • 90 jaar staal
    Ter ere van het 90-jarig bestaan van de Hoogovens vierden 11.000 medewerkers feest, verspreid over meerdere weken. Op het terrein verrees een tentendorp. In groepen van circa 250 gasten doorliep men een compleet programma, met quizonderdelen gepresenteerd door Aaaaha!-acteurs in opdracht van Inspiriment Event Agency.
  • Marrakech: 1001 nacht
    Met een grote groep consultants werd een tot in de puntjes uitgedacht programma beleefd, georganiseerd door ATP. Aaaaha!-acteurs waren de spelleiders in een sprookjesdecor. De deelnemers werden uitgedaagd in de oude stad, in de woestijn en in het Atlasgebergte.
25 jaar Aaaaha! Bureau voor live communicatie

Het evenement dat niemand wil missen

Na 25 jaar weet Erik precies waar Aaaaha! voor staat: “Mijn collega’s en ik willen bijdragen aan evenementen die niemand wil missen. We organiseerden talloze masterclasses voor eventorganisatoren: hoe maak je een bijeenkomst waar mensen bíj willen zijn? De praktische inzichten daarvan bundelde ik in het boek Het evenement dat niemand wil missen. Als bureau maken we verhalen concreet en brengen we ze tot leven. En we zetten deelnemers graag in de actiestand—met formats en werkvormen die heel goed werken.”

Aaaaha! Bureau voor live communicatie helpt organisaties met de kracht van storytelling en interactie.

Evenement organiseren – tips

webinar studio

Online talkshow

Jullie eigen talkshow online

De online talkshows die we maken zijn inhoudelijk en verrassend. Met filmpjes, polls en live muziek voegen we beleving toe.

Online talkshow
studio Rotterdam

Webinar studio's

Professionele uitzending

Wij bieden professionele webinar-studio’s in Rotterdam en Den Haag. En we zenden uit vanaf elke gewenste locatie.

Webinar studio’s
online presentatrice Sophie van Hoytema

Online presentator

Professionele presentatoren

Onze professionele presentatoren maken jouw online evenement tot een succes. Goed voorbereid en strak binnen de tijd.

Online presentator
Tip!

Brainstorm online

We denken graag met je mee!
In een vrijblijvende, gratis brainstorm (videocall) helpen we je direct aan een aantal concrete ideeën.

Plan een online brainstorm

Het evenement dat niemand wil missen

Leestip! ‘Het evenement dat niemand wil missen – hoe organiseer je dat?’
Veel praktische inzichten en tips, waar je direct mee aan de slag kunt.

Bestel het boek